Ratunek dla kobiet po 40 roku życia – Dlaczego warto jeść 3 suszone śliwki dziennie

Jedz 3 suszone śliwki dziennie. Zobacz dlaczego mogą być ratunkiem dla kobiet po 40 roku życia

Śliwki najłatwiej kupić latem i jesienią. Na zimę stają się trudno dostępne. Nie należy jednak zapomnieć, że możemy je dostać nie tylko jako świeże owoce. W zimniejszych miesiącach w naszym kraju na sklepowych półkach łatwo trafić na suszone śliwki. Mało kto wie ile zalet wiąże się z ich regularnym jedzeniem!

Jakie powinny być?

Na pewno niezbyt suche. Z około 1kg można uzyskać 250g dobrze wysuszonych śliwek – są wtedy idealne. Powinny być również bardziej miękkie niż twarde.

Nie każdy lubi taki rodzaj owoców. Jednak nie musimy ich jeść samych. Możemy dodać je do sałatek, warzyw, dań na ciepło, czy przygotować nasze ulubione ciasto i ułożyć je na wierzch. Świetnie smakują też w czekoladzie i w takiej formie da się znaleźć je w sklepie.

Nie ich smak jest jednak najważniejszy, ale działanie, które bardzo pozytywnie wpływa na organizm – zwłaszcza kobiet przed i w trakcie menopauzy.

Jakie są najważniejsze zalety suszonych śliwek?

Bogactwo witamin i minerałów, a także wysoka zawartość błonnika. Jest ich o wiele więcej niż w świeżych owocach. Wspomagają też odchudzanie, dlatego tak często są polecane przez dietetyków. Wystarczy jeść od 3 do 5 śliwek dziennie i można zapomnieć o problemach z układem pokarmowym.

Śliwki, a menopauza

W organizmie kobiety w czasie menopauzy zachodzi bardzo wiele zmian. Jedną z najpoważniejszych jest przerzedzenie kości. Dzieje się tak poprzez utratę masy tkanki kostnej. Niektórzy mówią, że pomocne w tym okresie może być mleko i różne pochodne od niego produkty.

Jednak badania wykazały, że nic nie ma tak pozytywnego wpływu na kości tak jak suszone śliwki. W trakcie badań amerykańskich naukowców na Florydzie, kobiety będące w okresie menopauzy jadły 100g suszonych śliwek dziennie przez 11 miesięcy. Po upływie tego czasu wykazano, że ich tkanka kostna miała wyraźnie większą masę.

Śliwki – zdrowe kości?

Zdecydowanie! To między innymi przez znajdujące się w nich polifenole, które chronią również przed zapaleniem stawów. Znajdują się one we wszystkich roślinach, ale najskuteczniej jest nam przyjmować je w postaci suszonych śliwek.  Pozytywny wpływ na kości mają również inne substancje odżywcze, które przedostają się do układu odpornościowego szybciej niż jakiekolwiek witaminy czy suplementy diety.

Pomoc przy zaparciach

Jeśli masz problem z wypróżnianiem – jedz kilka śliwek dziennie. To gwarancja na koniec wstydliwego problemu! Najlepiej przed zjedzeniem zamocz je na chwilkę w ciepłej wodzie.

Zdrowe serce

Wiele składników odżywczych znajdujących się w śliwkach, w tym potas, pomagają utrzymać odpowiednie dla nas tętno oraz wzmacniają mięśnie serca. Stajemy się dzięki nim zdrowsi, a ryzyko wystąpienia chorób serca zdecydowanie się zmniejsza dzięki zwiększeniu elastyczności ścian naczyń krwionośnych.

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!