Fizjoterapeuta zalecił mi ćwiczenia na rozluźnienie kręgosłupa szyjnego: robię to codziennie i nie wiem co to ból

Spędzamy wiele czasu w pozycji siedzącej, w tym przed komputerem. Powoduje to męczące bóle kręgosłupa. Poniżej znajdziesz rozwiązanie, które może Ci pomóc, nawet jeśli wszystkie do tej pory wszystkie inne sposoby (w tym masaż) zawiodły.

Ból kręgosłupa utrudnia normalne funkcjonowanie

Ból odcinka szyjnego kręgosłupa może być spowodowany wieloma czynnikami, w tym brakiem ruch i aktywności fizycznej oraz nieprawidłową postawą. Jednym ze skutków jest znaczna sztywność mięśni szyi, która wnika z ciągłego przeciążania przez nas szyjnego odcinka kręgosłupa.

Bolący kręgosłup szyjny może skutecznie uniemożliwić normalne funkcjonowanie. Dlatego, gdy tylko pojawią się pierwsze problemy należy niezwłocznie je rozwiązać. Proste ćwiczenia, wykonywane regularnie w domu, mogą złagodzić ból. Jeśli jednak nie pomogą należy skonsultować się ze specjalistą – lekarzem lub fizjoterapeutą.

80% społeczeństwa cierpi z powodu bólu pleców

Bóle pleców powiązane są głównie z naszym stylem życia. Mogą wynikać z długotrwałego siedzenia przed monitorem lub ekranem telefonu, nieprawidłową postawą podczas chodzenia lub podróżowania samochodem. To wszystko sprawia, że prawie 80% społeczeństwa boryka się z nawracającymi bólami kręgosłupa, które bardzo utrudniają im życie. Można to jednak łatwo zmienić, poświęcając tylko kilka minut dziennie.

Proste ćwiczenia, które mogą pomóc

Wystarczy kilka minut dziennie aby sobie pomóc. Poniższe ćwiczenia pomogą rozciągnąć mięśnie kręgosłupa szyjnego co zmniejszy ból i napięcie. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy przyjąć odpowiednią postawę ciała. W skrócie polega ona na tym aby oddalić uszy jak najdalej od ramion, czyli wyciągnąć szyję jak najbardziej się da. Ćwiczenia można wykonywać na stojąco lub siedząco.

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!