Na ratunek stawom: ćwiczenia, które rozciągają stawy – dla osób po 40-stce. One zawsze pomagają

Jeśli wstając rano odczuwasz ból kręgosłupa, stawów i trudno jest Ci się poruszać, to wiedz, że możesz temu zaradzić.

Wystarczy, że codziennie wykonasz kilka rozciągających ćwiczeń, a ból stawów i pleców zostanie zminimalizowany. Niżej podane ćwiczenia są też dostosowane do osób starszych.

Jakie są efekty poniżej przedstawionych ćwiczeń?

  • pobudzenie, przegrzanie i przekrwienie stawów oraz kręgów i krążków między kręgami,
  • przywrócenie odpowiedniej długości różnych mięśni, a także ukrwienie ścięgien oraz mięśni,
  • zapobieganie urazom, a także redukcja blokad stawów i kręgów,
  • dążenie do równowagi pomiędzy przeciążonymi i mniej aktywnymi mięśniami,
  • pobudzenie dróg odruchowych poprzez trening mięśni przy stawach i rozciąganiu mięśni.

Istotne informacje:

Należy poruszać częściami ciała powoli. Trzeba unikać gwałtownych ruchów. Początkowo wykonuj ćwiczenia w niewielkim zakresie i powoli powiększaj jego zasięg aż do skrajnej pozycji. Odczuwanie lekkiego napięcia podczas ruchu jest normalne, a nawet wskazane.

Nie podejmuj się ćwiczenia, które sprawia Ci ból. Najlepiej jest ćwiczyć w dość statycznych pozycjach (leżenie, siedzenie), aby zachować równowagę i zmniejszyć napięcie mięśniowe.

Podstawowe ćwiczenia rozciągające:

Ten zestaw ćwiczeń może zastąpić dobry masaż, a można je wykonywać w prawie każdym miejscu – nawet w pracy!

Rozciąganie mięśni szyi

1) Aby wykonać pierwsze ćwiczenie, wyprostuj plecy, a głowę przechyl w prawą stronę. Następnie spróbuj dotknąć głową prawego ramienia. Lepszy efekt można uzyskać, gdy podeprzesz głowę którąś ręką.

2) Teraz pora na drugie ćwiczenie. Zegnij łokcie, a dłonie ułóż z tyłu głowy, lekko nad szyją. Będąc tak ustawionym, popchnij brodę do klatki piersiowej, a głowę oprzyj naprzeciw temu naciskowi. Spróbuj wytrzymać w tej pozycji około pół minuty, a potem podnieś głowę i opuść ręce.

Rozciąganie stawów i kręgosłupa

3) Usiądź na łóżku lub na podłodze, a obie nogi wyprostuj przed sobą. Teraz zegnij prawe kolano i oprzyj na nim lewy łokieć.

Prawa ręka powinna być ułożona za Tobą, a głowa powinna przechylić się, by spojrzeć przez prawe ramię. W takiej pozycji wytrzymujesz przez minutę, a potem zamieniasz strony i powtarzasz.

4) Teraz czas na trudniejsze ćwiczenie. Wyciągasz ręce na boki, a później umieszczasz je za sobą. Chwytasz lewą ręką łokieć, a drugą opuszczasz. To ćwiczenie działa cuda na sztywne mięśnie przy łopatkach.

Te wszystkie ćwiczenia świetnie rozciągają mięśnie kręgosłupa szyjnego, mięśnie trapezowe oraz szerokie mięśnie grzbietu.

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!