To bardzo pomaga: Oto 3 proste ćwiczenia polecane przez chirurgów na „garb” na szyi i poprawę postawy:

Jeśli zależy Ci na prawidłowej postawie i pozbyciu się bólu pleców, te ćwiczenia są wprost dla Ciebie. Pomogą także przy bólu szyi i występowaniu tzw. przedłużonej szyi.

Częstym skutkiem zachowywania nieprawidłowej postawy ciała jest ból kręgosłupa w odcinku szyjnym oraz ból ramion. Dzieje się tak z powodu nacisku, który jest wywierany przez kręgosłup szyjny na mięśnie. Przedstawione ćwiczenia pomagają w prawidłowym ułożeniu głowy i zapobieganiu jej wysunięcia do przodu.

Ćwiczenie nr 1

Należy stanąć prosto i delikatnie odchylić głowę do tyłu, trzymając złączone palce (wskazujący i środkowy) na podbródku i podtrzymując go w ten sposób. Głowę należy odchylać tylko do momentu, gdy czujemy się komfortowo. Ćwiczenie należy powtarzać 10-15 razy lub 5 razy wytrzymując w tej pozycji przez co najmniej 10 sekund.

Ćwiczenie nr 2

Należy stanąć prosto i podnieść ręce, aby utworzyły literę “W”, a łokcie popychać w dół i do tyłu. W tym ćwiczeniu ramiona powinny być obniżone, a głowa nie może być wysunięta do przodu, lecz delikatnie odchylona do tyłu. Przy prawidłowym wykonaniu łopatki powinny być ściągnięte, a pośrodku pleców powinien być odczuwalny skurcz mięśni. Ćwiczenie najlepiej wykonać 5 razy po 5 sekund.

Ćwiczenie nr 3

W tym ćwiczeniu należy podnieść ręce, aby utworzyły literę “Y”. Należy unikać podnoszenia ramion i wysuwania głowy do przodu. Dłonie należy cofnąć, w granicach odczuwalnego komfortu. Spowoduje to uczucie rozciągania mięśni ramion i klatki piersiowej, co przyniesie ulgę. Podczas tego ćwiczenia należy wykonać 2 głębokie oddechy.

Kolejnym krokiem jest przyjęcie pozycji litery “W”, poprzez przyciągnięcie łokci do ciała i ponowne 2 głębokie wdechy.

Następnie należy przyciągnąć ramiona do ciała, przedramiona ustawić równolegle do ziemi, co utworzy literę “L”.

Ostatnim etapem tego ćwiczenia jest podniesienie rąk, aby znalazły się równolegle do podłoża, a ciało utworzyło literę “T”. Należy zwrócić uwagę na to, żeby dłonie były zwrócone do przodu, ramiona luźno opuszczone i przyciągnięte do siebie. W tej pozycji powinno się wytrzymać przez 2 oddechy.

Powtarzanie tych ćwiczeń kilkukrotnie w ciągu dnia pozwoli na skorygowanie postawy ciała. Powodzenia!

Comments

Loading...
error: Treść zabezpieczona !!